Sürekli gelişen otomotiv teknolojileri ve araçlarda elektronik uygulamaların yaygınlaşması sebebiyle test cihazları her geçen gün önem kazanıyor.
Araçlar üzerinde yeni sistemlerin giderek daha fazla kullanılması sebebi ile sadece profesyonel diyagnostik cihazlar ile yeni sistemlere zarar vermeden güvenli servis hizmeti veriyoruz.
Dynomoss markası dünyaca güvenirliliği kanıtlanmış Bosch marka test cihazlarıyla bu işlemi gerçekleştirmektedir. Bu sayede araç alımlarında ileriye dönük birçok sorunu ortadan kaldırmaktayız.
Gelişen otomotiv sektöründe hata payını sıfırlamak ve aracınızın yıpranmasının önüne geçmek için son teknoloji diyagnostik cihazlarla aracınıza zarar vermeden ölçümler yapılmaktadır.
Diyagnos testi ile aracınızın beyninin elektronik aksamında;
Yapılarak, almayı düşündüğünüz aracın herhangi bir arıza ya da hasar kaydı varsa rapor halinde alınmasını sağlar.
Şanzıman, motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
Manuel şanzıman, klasik otomatik şanzıman, tiptronic (sıralı) şanzıman, çift kavramalı şanzıman, değişken kavramalı şanzıman gibi farklı çeşitleri vardır.
Hava yastığı (Airbag, Yardımcı Koruma Sistemi/SRS), otomobillerde çarpışma anında çok hızlı biçimde açılıp bir gaz veya hava ile şişerek yolcunun yaralanmasını önleyen, esnek bir malzemeden yapılmış koruma sistemidir. Tipik bir hava yastığı saniyenin 1/10'undan kısa sürede açılır, birkaç saniye sonra da sönerek yolcunun hareketini ve araçtan çıkmasını kolaylaştırır.
ECU -ECM (elektronik kontrol unit) ya da ( elektronik control modülü) açılımı ile halk dilinde araç beyni olarak adlandırılmaktadır.
ECU tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur ve motorun çalışma şartlarını sürekli olarak denetler parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar.ABS sisteminde de ECU benzer bir göreve sahiptir. Tekerlek devir sensörleri aracın hızını ölçerken, sürücünün frene basmasıyla ECU, fren merkezine ve kaliperlere belirli aralıklarla hidrolik göndererek tekerleklerin kesintili olarak (Kilitlenmeden) yavaşlamasını sağlar.
Otomobilin motor kısmında veya yolcu kabini içine konumlandırılmıştır. Ebadı otomobil müzik
çalarından daha ufaktır. Bu küçük cihaz bir kaç mikro bilgisayar içermekte ve motorun değişen
şartlarda en randımanlı biçimde yönetimini sağlamaktadır. Bu mikro bilgisayarlar, bir chip içerisinde
bulunan bir programı çalıştırmaktadır.
Bu chip tüm motor yönetimi ve kontrollerden yükümlüdür, motorun çalışma koşullarını sürekli olarak
kontrol eder, parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar
değişkenler göz önünde bulundurularak bir saniye içerisinde yüzlerce kez tekrarlanır. Tüm bu
ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız, hava yoğunluğu vs…gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile,
motor içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından gerçekleşmesiyle mümkün kılınır.
Otomobillerde yolcu kabini içindeki sürücü ve yolcuların kaza anında korunması amacıyla geliştirilen sisteme AIRBAG ya da Türkçe adıyla hava yastığı denir. Bu sistem emniyet kemerinin de aktif olarak kullanıldığı kazalarda azami koruma sağlar. Hava yastıkları çarpışma sırasında çok kısa süre içinde aktif hale gelir. Kazanın akabinde kontrolü sağlayan airbag beyni kaza bilgilerini kendi içinde bulunan mikro chip e kaydeder ve bundan sonra beyin ekarte olur. Kaza sonrasında airbag beyninin içindeki kaza bilgilerinin silinmesi ve teknik müdahalenin yapılmasıyla hasara uğrayan direksiyon yazılımı güncellenerek çalışılabilir hale getirilir.
Kullanıldığı aracın manevra ve frenleme yeteneğinde randımanı arttıran bir sistemdir. Dört-tekerlek
ABS, tekerlek kilitlenmesini engelleyerek, sürücüye acil frenlemelerde kararlılık ve yön kontrolü katkısı
sağlamaktadır.
ABS her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek
üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi bu sinyalleri değerlendirerek,
fren basıncını değiştirmek koşuluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine komutlar
gönderir.
ABS sisteminin bakımı ekseriya yapılmazsa kaza anında sistem randımanlı biçimde devreye
girmeyeceğinden can ve mal kayıpları oranı artar.
Araca klima bakımı yapılırken soğutma gazı en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolü düzenli periyotda yapılmalıdır. Gaz yenilenirken öncesinde kullanılan gazın kullanılmasıyla uyumsuzluk engellenebilir. Klimanın verimli çalışabilmesi için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk çalıştırılması gerekir. Zira kış mevsimi boyunca çalıştırılmayan klima, yaz aylarında sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Kış boyunca ihmal edilip bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.
Bir iletim kontrol ünitesini ya da elektronik beyni kontrol eden cihazdır. Bu beyin genellikle araç sensör kullanımı esnasında, optimum performans sağlanması için, yakıt ekonomisi ve vites değiştirme kalitesinin yükseltilmesi, vites değişimi hesaplamalarında motor kontrol ünitesi tarafından sağlanan verileri kullanır. Dolayısıyla keyifli ve güvenli sürüş sağlanması için büyük önem taşır.